poniedziałek, 16 stycznia 2017

A. Tanajewska, I. Kiełpińska, "Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oz korekcyjno-kompnsacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w czytaniu i pisaniu", A. Tanajewska, "Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w liczeniu i zdobywaniu umiejętności matematycznych"

     

W tym wpisie chciałybyśmy polecić Wam dwie niewielkie i niedrogie (ok 10 zł) książeczki, niezwykle pomocne w pracy nauczycieli i terapeutów. Te dwie pozycje, chociaż objętościowo nieduże zawierają kompleksowe ujęcie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jaką powinien zostać objęty uczeń z trudnościami, zarówno podczas zajęć edukacyjnych, jak i specjalistycznych. Książeczki są niezwykle pomocne w uporządkowaniu wiedzy oraz podczas sprawdzania poszczególnych umiejętności dzieci, są również niezbędne podczas planowania zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych. Z ich posiadania będą zadowoleni rodzice i wszystkie inne osoby, które z dziećmi pracują. Pozwalają bowiem w szybki i przejrzysty sposób poznać umiejętności, które należy z dziećmi kształtować oraz dowiedzieć się w jaki sposób należy to robić. Co więcej mamy tu ćwiczenia podane w kolejności, w której powinny być kształtowane z dzieckiem i wprowadzane. Jest to niezwykle pomocne przy planowaniu pracy.

W polecanych książkach można ponadto odnaleźć:

  • regulacje prawne dotyczące obszaru kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami;
  • omówienie Rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej; 
  • propozycje form pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • zadania wychowawcy klasy jako koordynatora pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • zadania nauczycieli i terapeutów związane z pomocą psychologiczno-pedagogiczną
  • obowiązującą dokumentacją ucznia.
Część związana z edukacją polonistyczną zawiera propozycje ćwiczeń w :
  • mówieniu
  • pisaniu
  • czytaniu i opracowywaniu tekstów
  • ćwiczenia gramatyczne
  • ćwiczenia ortograficzne
Można tam odnaleźć również tabelarycznie ujęte przedstawienie symptomów wskazujących na występowanie dysleksji rozwojowej.  Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych  dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu wynikającymi z deficytów  rozwojowych percepcji: wzrokowej, słuchowej, kinestetycznej. A także program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu na podstawie podstawy programowej.

Natomiast w części związanej z edukacja matematyczną znajdziemy:
  •  omówienie wybranych zagadnień metodycznych dotyczących kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych (które bywają kłopotliwe)
  • przestawienie treści programowych z edukacji matematycznej zawarte w podstawie programowej 
  • symptomy zaburzeń oraz zakres ćwiczeń terapeutycznych w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości i umiejętności z zakresu edukacji matematycznej - program zajęć korekcyjno-kompensacyjncyh 
  • program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych

POLECAMY SERDECZNIE !!!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz