A. Tanajewska, I. Kiełpińska, "Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oz korekcyjno-kompnsacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w czytaniu i pisaniu", A. Tanajewska, "Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w liczeniu i zdobywaniu umiejętności matematycznych"


W tym wpisie chciałybyśmy polecić Wam dwie niewielkie i niedrogie (ok 10 zł) książeczki, niezwykle pomocne w pracy nauczycieli i terapeutów. Te dwie pozycje, chociaż objętościowo nieduże zawierają kompleksowe ujęcie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jaką powinien zostać objęty uczeń z trudnościami, zarówno podczas zajęć edukacyjnych, jak i specjalistycznych. Książeczki są niezwykle pomocne w uporządkowaniu wiedzy oraz podczas sprawdzania poszczególnych umiejętności dzieci, są również niezbędne podczas planowania zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych. Z ich posiadania będą zadowoleni rodzice i wszystkie inne osoby, które z dziećmi pracują. Pozwalają bowiem w szybki i przejrzysty sposób poznać umiejętności, które należy z dziećmi kształtować oraz dowiedzieć się w jaki sposób należy to robić. Co więcej mamy tu ćwiczenia podane w kolejności, w której powinny być kształtowane z dzieckiem i wprowadzane. Jest to niezwykle pomocne przy planowaniu pracy.
- regulacje prawne dotyczące obszaru kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami;
- omówienie Rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- propozycje form pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- zadania wychowawcy klasy jako koordynatora pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- zadania nauczycieli i terapeutów związane z pomocą psychologiczno-pedagogiczną
- obowiązującą dokumentacją ucznia.
Część związana z edukacją polonistyczną zawiera propozycje ćwiczeń w :
- mówieniu
- pisaniu
- czytaniu i opracowywaniu tekstów
- ćwiczenia gramatyczne
- ćwiczenia ortograficzne
Można tam odnaleźć również tabelarycznie ujęte przedstawienie symptomów wskazujących na występowanie dysleksji rozwojowej. Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu wynikającymi z deficytów rozwojowych percepcji: wzrokowej, słuchowej, kinestetycznej. A także program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu na podstawie podstawy programowej.
Natomiast w części związanej z edukacja matematyczną znajdziemy:
- omówienie wybranych zagadnień metodycznych dotyczących kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych (które bywają kłopotliwe)
- przestawienie treści programowych z edukacji matematycznej zawarte w podstawie programowej
- symptomy zaburzeń oraz zakres ćwiczeń terapeutycznych w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości i umiejętności z zakresu edukacji matematycznej - program zajęć korekcyjno-kompensacyjncyh
- program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
POLECAMY SERDECZNIE !!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz